czwartek, 5 grudnia 2019

1 Rozdział Książki Kryminał - Statua Niepodległości - Kryminalne Czwartki

Pomnik Piłsudskiego Warszawa z książki polskiej pisarki - Statua Niepodległości

1. KRADZIEŻ POD OSŁONĄ NOCY


W osnutej nocną mgłą metropolii rozległ się donośny dźwięk. Wybudzeni z błogiego snu mieszkańcy próbowali zgadnąć, co się stało. Wyglądając przez okno dostrzegli tylko ciemność okraszoną drobinkami pyłu. Dopiero nad ranem starsza Pani burknęła pod nosem:
- Piłsudski zniknął. Ciekawe, kto za tym stoi?

To samo pytanie zostało wielokrotnie powtórzone godzinę później przez zawiadomionych o przestępstwie policjantów.
- Jak trzymetrowa statua mogła niepostrzeżenie zaginąć? Transport olbrzyma ważącego wiele ton jest nie lada wyzwaniem. Nie mówiąc już o jego demontażu.
- Na pewno w południe wszystko się wyjaśni. Zadzwońcie do Starostwa i Urzędu Miasta - zarządził mężczyzna w niebieskim mundurze.

Niestety setka wykonanych telefonów do różnych instytucji państwowych nie przyniosła zamierzonego efektu. Nikt nic nie wiedział. Sprawa urosła do takiej rangi, że na miejsce zdarzenia przybył osobiście nadinspektor: Sławek Kołodziej, w towarzystwie młodej protokolantki. Natychmiast rozpoczęły się czynności dochodzeniowo-śledcze. Część policjantów została oddelegowana do przesłuchiwania potencjalnych świadków zdarzenia. Dwie osoby w białych kombinezonach zajęły się zbieraniem dowodów z pozostałości po pomniku. Nadinspektor stał z boku i obserwował wykonywane przez podwładnych prace. Swoje spostrzeżenia i uwagi wyrażał na głos, by stojąca przy nim dziewczyna mogła wszystko zanotować. Wieczorem zorganizowano spotkanie, mające na celu ustalenie faktów i wysnucie pierwszych teorii.

2 Fragment Książki Kryminalnej - Statua Niepodległości - Kradzież pod osłoną nocy



PAMIĘTNIK PISARKI:
20.02.2019 godz. 22:00 BL otrzymałam wiadomość sms o konkursie dla pisarzy. Po regenerującej kąpieli zerknęłam na telefon i dostrzegłam nieprzeczytaną wiadomość tekstową. Z jej treści dowiedziałam się, że jest organizowany konkurs na opowiadanie z dreszczykiem. Trzeba było na konkretny adres przesłać swój projekt. Organizatorzy konkursu dawali szansę na nakręcenie filmu / serialu na podstawie przesłanej książki. Uznałam to za ciekawą propozycję i spełnienie mojego największego marzenia jakim jest ekranizacja powieści sensacyjnych. W latach 2007-2008 napisałam dwie powiązane ze sobą książki i stwierdziłam, że spełniają kryteria konkursu. Dalsze rozważania na ten temat przełożyłam na kolejny dzień. Położyłam się spać pełna nadziei, marząc o wydaniu własnych powieści sensacyjnych i staniu się sławną pisarką kryminałów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz